۱۳۹۶ مرداد ۱۸, چهارشنبه

تحریف و تغییر در قرآن



اینکه محمد شارلاتان بوده و اصلا  ادیان دکان پیامبران و پیروانش بوده اند موضوع بحث ما نیست. موضوع بحث این است که بر اساس همان تاریخ اسلامی که از بزرگان دین اسلام باقی مانده است و بر اساس روایات مکرر و متعدد ، متن قرآن بارها دچار تغییر شده است و ادعای تغغر نیافتن قرآن لافی از روی ندانستن تاریخ اسلام است.

چگونگی ایجاد کتاب قرآن


در زمان محمد سواد و کتابت مرتبه ای نداشت و میان اعراب گروه اندکی توان خواندان و نوشتن داشتند. همچنین خظی که اعراب استفاده می نمودند نمونه ای از  خط سریانی است که نقطه نداشته و بسیاری از حروف و صدا در آن مانند بوده و در خوانش گمانه زنی بار می آورده اند. خط سریانی را ایرانیان ساسانی و اشکانی هم با تغییراتی استفاده نموده اند. گمان می رود که متون تورات و انجیل در آغاز به همین خط نوشته شده بوده است.
همانطور که گفتیم خط سریانی مشکلات بسیاری را در خوانش به بار می آورد. شاید یک دلیل تاکید اعراب تا به امروز بر حفظ قرآن و داشتن مسابقه و جایزه برای حفظ قرآن در حافظه افراد همین ضعف خط سریانی بوده باشد.

شیعیان تا قرنها اعتقاد داشته اند که قرآن نسخه عثمان ، درست نیست و متن درست آن نسخه علی بوده است.
هیچ نظم و ترتیب کلی در متون قرآن وجود ندارد . هرکس با مطالعه این کتاب متوجه پراکندگی موضوعات ، تکرار خسته کننده برخی آیات و همچنین تفاوت حالات نویسنده آن خواهد شد. همچنین است وجود اصطلاحات و کلماتی که اعراب از آن استفاده نمی کردند مانند «حور اللعین » که در زبان آرامی به معنی انگور درخشان کاربرد فراوان داشته است و محمد به اشتباه و شاید از روی تمایلات شخصی اش آن را بعنوان دختران زیباروی بهشتی تعبیر نموده است. در واقع متن قرآن زمزمه ای است از سروده هایی که پیش از محمد بوده اند و با وجودی که تاریخ جمع آوری کل قرآن را به زمان عثمان نسبت می دهند، آخرین مطالعات تاریخ نگاری نشان می دهد که همزمان با محمد قرآن و یا قرآنهایی وجود داشته است. قرآن نسخه صنعا بصورت کامل و همزمان یا پیش از محمد وجود داشته است.

اولین کاتب قرآن گاهی برای زیبا شدن متن با اجازه محمد در قرآن تغییراتی می داد. روزی او به محمد گفت : مگر اینها وحی خدا نیست پس چرا آنها را تغییر می دهیم؟

قرآن صنعا و نکات آن


بیش از ۳۰ سال قرآن صنعا در زیر مطالعات باستان شناسان بود و در سال ۲۰۱۲ اندکی از این پژوهشها منتشر شد .قرآن صنعا برگه هایی است که دو بار نگاشته شده اند. یعنی بار اول قرآنی نگاشته شده بوده است ولی بعدها برای بار دوم بدلیل گرانی کاغذ ، آن قرآن را در آب شسته اند و دوباره بر آن قرآن کتابت شده است. چیزی که مورد توجه دانشمندان درباره این قرآن بوده است، نه متن ظاهری که متن پنهان قرآن پیشین بر این کاغذهاست که تاریخ نگارش آن یا همزمان با محمد و یا پیش از او بوده است!
آزمایشها بر روی متن آن قرآن نشان داده است که متن با آنچه مسلمانان ادعا دارند اختلافاتی دارد. دانشگاه بیرمنگام در آغاز به تفاوت کلی اشاره نمود که بعد به دلایل نا معلوم (یا شاید معلوم برای ما!) اعلام شد که اختلافات قرآن صنعا با قرآن امروزین اندک است!
نمونه ای از تفاوت قرآن صنعا با قرآن امروزین ( تفاوتها تیره تر شده اند )
علائم خوانا در متن زیرین مصحف صنعاءبازسازی و نقطه گذاری متن زیرینقرائت مشهورِ حفص از عاصم
(و) ا/ /ل[ٮا] ال[ٮو] ر ٮـ (ه) {} ٯٮـ(ها) //(و) ر (و) [ه] (د) [ی]و انزلنا التورٮٰه فیها نور و هدیاِنَّا أَنْزَلْنَا التَّوْراةَ فیها هُدیً وَ نُورٌ
[ڡٮحـ]کم [ٮـ] (ها ا) لا (ٮـ)ٮٮا (ا) لد[ٮں] ا/ /افـیحکم بها الانبیا الذین اسلموایَحْکُمُ بِهَا النَّبِیُّونَ الَّذینَ أَسْلَمُوا
و الد[ٮـ](ں) هد (وا) ٮحکـ[م]و (ں) ٮـ[م]ا اٮرل الل (ه) ڡٮـه/ /والذین هٰدوا یحکمون بما انزل الله فیهالِلَّذینَ هادُوا
{} ٮحکـ[م] ٮها (ا) ل (ر) / /و ﮞ و ا لا// [ٮـم]ا ا سٮـحڡـط (و) ا م[ﮟ] ک[ٮٮ] {} لل (ه) / / کا ٮو (ا عل)//(ﻪ) سهد او یحکم بها الربٰنیون و الاحبٰر بما استحفظوا من کتٰب الله و کانوا علیه شهداوَ الرَّبَّانِیُّونَ وَ الْأَحْبارُ بِمَا اسْتُحْفِظُوا مِنْ کِتابِ اللَّهِ وَ کانُوا عَلَیْهِ شُهَداءَ
ٯلا ٮحسو هم و (ا ح)[سو] / / {} و لا ٮـ (س)ٮـ// [و ا] ٮا ٮٮٮی ٮـمٮـ (ا) ٯلٮلافلا تخشوهم و اخشون و لا تشتروا بایٰتی ثمنا قلیلافَلا تَخْشَوُا النَّاسَ وَ اخْشَوْنِ وَ لاتَشْتَرُوا بِآیاتی ثَمَناً قَلیلاً
و مں لم ٮحکم [ٮـم]/ / اٮر (ل) ا ل (ل) ه (ڡـ) ا و لٮک هم ا لک(ڡـ)[ر] و ﮞو من لم یحکم بما انزل الله فاولئک هم الکٰفرونوَ مَنْ لَمْ یَحْکُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِکَ هُمُ الْکافِرُونَ
و) / /ٮٮٮا (ع) لی ٮـ(ٮـ) ی اسر ٮل ٯٮهاو کتبنا علی بنی اسرئل فیهاوَ کَتَبْنا عَلَیْـهِمْ فیها
بنابر این آشکار است که قرآن نه تنها دچار تغییرات شده است، بلکه احتمال سوء استفاده و اعمال سلیقه در این کتاب بسیار شدنی است.

استفاده از برخی اصلاحات آرامی که برای اعراب نا آشنا بوده است مانند حورالعین (به معنای انگور که محمد و اعراب تعبیر زنان بهشتی کرده اند) می تواند دلیلی بر وجود متنی از قرآن پیش از محمد باشد.


نمونه هایی از روایات خود مسلمانان درباره تحریف قرآن :


عایشه معتقد بود که آیاتی از قرآن را حذف نموده اند . روایات مختلفی از عایشه گفته شده است که او درباره حذف برخی آیات سخن می گوید .
۱ . آیه سنگسار و شیر دادن به افراد بزرگسال : عایشه گفته است که نسخه ای از آیات مربوط به سنگسار و شیر دادن به بزرگسالان برای برادر شدن در زیر تخت محمد بوده است و حیوانی آنرا خورده است.
۲٫ سانسور سوره احزاب ؛ سوره احزاب که به گفته برخی از اصحاب باندازه سوره بقره بوده است اسقاط (سانسور) شده است. یکی از دلایل اسقاط این سوره ماجراهای عشقی محمد و عروسش بوده است که به ازدواج او با همسر زید (پسر خوانده محمد) انجامید.
۳٫ آیه‏ اى به نام آیه جهاد: «جاهدوا کما تجاهدون اوّل مرّة» و اکنون در قرآن نیست و ساقط شده است؛
۴٫ سوره ‏اى شبیه به سوره ‏هاى مسبّحات بوده (یسبّح للّه) و فراموش گردیده و فقط یک آیه از آن به یاد مانده است: «یا ایّها الّذین آمنوا لم تقولون ما لا تفعلون»؛
۵٫ دو سوره به نام‏ هاى خلع و حفد در قرآن بوده است که فعلا در قرآن موجود بین مسلمین نیست؛
اینها تنها ادعاهای عایشه است. عایشه همراه پیامبر و از کسانی بود که بارها در حذف قسمتهایی از قرآن تاکید داشت.
عمر بن الخطاب در نماز،سوره حمد را اینگونه می خوانده:
صراط من انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم، و غیر الضالین!!
این مطلب رو ابو داوود سجستانی متوفای۳۱۶ در کتاب المصاحف ج۱ص۲۸۴ مصحف عمربن الخطاب آورده است و گفته:ابن کثیر گفته:هذا اسناد صحیح.
حذیفه می گوید : عمربن الخطاب به من گفت:
کم تعدون سورة الأحزاب؟ قلت ثنتین أو ثلاثا و سبعین، قال إن کانت لتقارب سورة البقرة.
سوره احزاب که در قرآن است چند آیه دارد؟ گفتم ۷۲ یا ۷۳ آیه دارد؛ جناب عمر گفت که سوره احزاب در زمان رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) به اندازه سوره بقره آیه داشت. درالمنثور، ج۵، صی۱۸۰

عبدالله بن ابی سرح


عبدالله بن ابی سرح فردی آگاه و با سواد بود که استعداد شعر هم داشت. او اولین کاتب وحی و اولین مرتد در اسلام است. همچنین نام او در فهرست کسانی است که محمد نبخشید و دستور ترور وی را پس از فتح مکه داده بود. اما چرا محمد از این شخص کینه ای سخت داشته است که بدنبال ترور وی بوده است؟(البته عمر جلوی کشته شدن او را گرفت)
ﺩﮐﺘﺮ ﻣﺤﻤﻮﺩ ﺭﺍﻣﯿﺎﺭ، کتاب ﺗﺎﺭﯾﺦ ﻗﺮﺁﻥ : …. ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﮔﻔﺘﻪﺍﻧﺪ ﻧﺨﺴﺘﯿﻦ ﮐﺎﺗﺐ ﻭﺣﯽ ﺑﻮﺩ! ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪﺑﻦ ﺳﻌﺪﻩ ﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺍﻟﺴَّﺮﺡ ﺍﺳﺖ . ﺧﻄﯽﺧﻮﺵ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﮔﺎﻫﯽ ﮐﺘﺎﺑﺘﯽ ﻣﯽﮐﺮﺩ. ﺑﻌﺪ ﻣﺮﺗﺪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺑﻪ ﻣﮑﻪﮔﺮﯾﺨﺖ. ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ ﺑﺎﻟﯿﺪ ﮐﻪﮔﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ‏« ﺳﻤﯿﻊٌ ﺑﺼﯿﺮ ‏» ﻣﯽﻧﻮﺷﺘﻪ ‏«ﺳﻤﯿﻊٌ ﻋﻠﯿﻢ ‏» ﻭ ﯾﺎ ﺩﺭ ﺟﺎﯼ« ﺧﺒﯿﺮ‏» ﻣﯿﻨﻮﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ‏«ﺑﺼﯿﺮ ‏».ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﯾﻪ ‏( ۱۰۶:۱۶ ‏) ﻭ ﯾﺎ( ۹۳:۶ ‏) ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ ‏( ﺳﯿﺮﻩ ﺍﺑﻦ ﺣﺰﻡ ۲۳۲ ‏) ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺷﺶ ﻧﻔﺮﯼ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺭﻭﺯ ﻓﺘﺢ ﻣﮑﻪ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﻣﺮﺑﻪ ﮐﺸﺘﻨﺸﺎﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩ . ‏(ﻃﺒﺮﯼ ۱۶۳۹:۱ ‏)
اگر شما هم مانند ما قرآن را خوانده اید حتما متنهای تغییر یافته بدست او را نیز خوانده اید. عبدالله ابی سرح به محمد اعتراض کرد که مگر اینها متن وحی خداوند نیست؟ محمد پاسخ داد : آری اینها وحی خداست. عبدالله گفت : اگر وحی خداست چرا اجازه ویرایش به من داده ای؟  عبدالله پس از این ماجرا محمد را ترک کرد و بعنوان اولین مرتد مشهور گشت.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر